תפריט נגישות

שלמה אונגר ז''ל

בן רחל ואברהם אבא
נולד בתרס"ג, 1903
התגורר בחברון
חלל פעולת איבה
בי"ח באב תרפ"ט, 24/8/1929
מקום אירוע: חברון
הובא למנוחת עולמים בחברון
אזור: א, גוש: א1, חלקה: 3, שורה: 51
הותיר: בן ובת
שלמה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 2

קורות חיים

שלמה נולד בשנת 1903 בעירה זגורש, מחוז סנוק בגליציה, דרום פולין. בן למשפחה שומרת מסורת בת שבעה בנים ובנות. אביו - בעל בית חרושת למסגרות ומכונות קטנות, וקבלן הממשל לאחזקת ציוד תחנת הרכבת שליד מקום מגוריו.

אחרי לימודיו ב "חדרים" עד שנתו הארבע עשרה, נכנס שלמה לבית ספר טכני (פוליטכניקום שבפולין), להשתלם במקצוע, שנתחבב עליו בבית אביו. בסיימו את בית הספר, אומר אביו להרחיב את בית-החרושת ולהשתמש בהשכלה הטכנית, שקנה בנו. אולם, שלמה מחליט לעזוב את בית הוריו ולעלות לארץ ישראל. מילדותו פועם בו הרצון להקדיש את כוחותיו וידיעותיו לבנין הארץ.

בשנת 1925 עולה שלמה לארץ. מחמת המשבר הכלכלי, שפקד אז את הארץ, לא מצא תחילה עבודה במקצועו. הוא הועסק כמציל על שפת ימה של תל-אביב, ושם היה ישן וניזון בעיקר מקליפות תפוזים. כעבור זמן מה התקבל לעבודה ברכבת כמוביל מי שתיה מראש העין לירושלים. אחר כך מצא עבודה במקצועו, כמכונאי, בירושלים ובתל אביב.

בסוף שנת תרפ"ח ,לאחר נישואיו, הוא עובר עם משפחתו לחברון: קיבל כאן עבודה קבועה במכונת חצץ כשותפו של ערבי מתושבי המקום. שלמה מצליח בעבודתו. מקוה לבנות לו בית בחברון.

בשבת-הזוועות, י"ח באב תרפ"ט (24.8.1929), נרצח שלמה על ידי הפורעים. אשתו נחמה נפצעה קשה ומתה למחרת. שני ילדיהם הקטנים ניצלו בדרך נס.

הוא הובא למנוחת עולמים בקבר האחים בחברון ביום י"ט באב תרפ"ט.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי