תפריט נגישות

יצחק אבושדיד ז''ל

בן זיניזיאנה ואליהו
נולד בתרס"ח, 1907
התגורר בחברון
חלל פעולת איבה
בי"ח באב תרפ"ט, 24/8/1929
מקום אירוע: חברון
הובא למנוחת עולמים בחברון
אזור: א, גוש: א1, חלקה: 3, שורה: 45
הותיר: אישה ובת, אם ואחים
יצחק מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 2

קורות חיים

נולד בשנת תרס"ח (1907) בחברון, לאביו אליהו ואמו זיניזיאנה.

יצחק למד בבית הספר העממי של "מזרחי" בחברון.

בן שלוש עשרה סיים את לימודי היסוד והתחיל ללמוד מלאכה: צורפות כסף. כעבור שנתיים נתקבל יצחק לעבודה ב"בצלאל" בירושלים. אחרי שלוש שנות עבודה במוסד זה היה הכרח לו לעזוב את העבודה הזאת, מפני רוע מצבו החומרי של "בצלאל". מאפס תקווה להתפרנס ממשלח יד זה פנה יצחק למלאכת החייטות; עבד יחד עם אחיו, ומצא במקצוע זה את מחייתו.

בשנת 1928 נשא יצחק לאישה את רוזה לבית קסטל. הם הקימו את ביתם בחברון, בראשית 1929 נולדה הבת אלגרה (עליזה). אדם שקט היה יצחק, נוח לבריות, מתרחק מענייני ציבור ופוליטיקה.

ביום השבת י"ח באב תרפ"ט (24.8.1929) בשעה 8 בבוקר התנפל המון ערבים על בית אבושדיד בחברון. הפורעים הסתערו ולא יכלו לפרוץ את הדלתיים המוגפות. השכן הערבי פתח את דלת הגג, והפורעים נכנסו דרך הגג.

אנשי הבית הקדימו לנוס החוצה והלכו למשרד הבריאות של הממשלה, הנמצא בקרבת מקום, בתקווה למצוא שם מחסה. אולם, ברחוב נפגשו בהמון ערבים עצום ושבו על עקבם, לביתם. הם קראו לשוטרים אשר במשרד המשטרה הקרוב לביתם, פנו לעזרה לאנשי הרחוב, קראום בשמותיהם הפרטיים, שוועו, התחננו - איש לא חש לעזרה. הפורעים, שמילאו בינתים את הבית, התנפלו על יצחק ורצחוהו בסכינים. הוא נהרג יחד עם אביו אליהו. בני המשפחה האחרים נפצעו.

בן 22 במותו. יצחק הניח אישה ובת, אם ואחים. הוא הובא למנוחות בחברון, לצד אביו.

כאשר רוזה, רעייתו של יצחק, נפצעה התינוקת שלהם (בת 8 חודשים) נלקחה מידיה ונעלמה. רק לאחר חודשיים של חיפושים התינוקת אלגרה נמצאה בבית חולים "משגב לדך" בירושלים. רוזה עזבה את חברון עם התינוקת ועברה לגור בתל אביב.

משפחת אבושדיד עברה לירושלים. כעבור 19 שנים, במלחמת העצמאות, נהרגו מפגיעת פגז שמונה מבני המשפחה, בהם אחים ואחיינים של יצחק.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי