תפריט נגישות

שמעון ורנר לס ז''ל

בן אלה ווויליאמס
נולד בתר"ע, 13/6/1910
התגורר בעין חרוד
חלל פעולת איבה
בט"ו בטבת תרצ"ח, 19/12/1937
מקום אירוע: ירושלים - בית הכרם
הובא למנוחת עולמים במושב גדעונה (מעיין חרוד) - בית העלמין הישן
חלקה: ותיקים, שורה: 11
הותיר: אם ואחות
שמעון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 7

קורות חיים

בן אלה וויליאמס. נולד ביום ו' בסיוון תר"ע (13.6.1910) בקניגסברג, גרמניה, בן-זקונים להורים עשירים. בעיר מולדתו גמר את חוק לימודיו כתלמיד מצטיין, והוריו גם טיפחו את כשרונו המוסיקלי והעמידו לו מורים מעולים.

אף שילדותו עברה עליו בסביבה מתבוללת, נמשך אל הציונות. למרות התנגדות הוריו הצטרף לתנועת הנוער "בלאו-וייס" (כחול-לבן) והשתתף בפעולותיה ללא ידיעתם. במשך הזמן התקרב גם האב ליהדות, ושמעון לימד אותו פרקים בספרי-קודש.

בשנת 1929, אחרי שסיים את לימודיו בגימנסיה, הצטרף לאגודת "הסטודנטים היהודים". אביו קיווה כי ילך בדרכו ויעסוק במסחר, ולכן שלח אותו אל גיסו בארגנטינה כדי ללמוד שם מסחר בינלאומי. שמעון שהה שלוש שנים בארגנטינה, אך דרך זו לא נראתה בעיניו, ובשנת 1933 עלה לארץ-ישראל והתיישב בקבוצת שילר. כעבור חצי שנה עבר לעין-חרוד. כשהחלו רדיפות היהודים בגרמניה, טיפל בעליית אחותו ארצה, ואומנם היא עלתה והשתקעה בירושלים.

בקיבוצו עבד שמעון בגן עצי-הפרי ובמחלבה, ולבסוף מצא את מקומו בעבודה ברפת. על אף חולשתו הפיסית דבק בעבודת-הכפיים מתוך זיקה עזה לרוח החלוציות ולעקרונות הקיבוץ. עם זאת התמיד בנגינה על פסנתר, ובנגינתו גרם להנאת חבריו. הוא נודע בקרבם כידיד נאמן, ישר-אופי ואציל-נפש, הנכון לקבל על עצמו כל עבודה במשק וכל תפקיד בחברה.

אחרי ארבע שנים בקיבוץ עבר, מטעמי בריאות, לתקופה קצרה לירושלים. שם עבד ברפת בשכונת הפועלים שליד בית-הכרם: חולב ומוביל את החלב באופניים אל הלקוחות.

ביום ט"ו בטבת תרצ"ח (19.12.1937), שעה שרכב על אופניו לחלוקת החלב, נרצח מן המארב. היה זה זמן קצר לפני שעמד לחזור אל קיבוצו.

הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות של חלוצי עמק חרוד לרגלי הגלבוע (בגדעונה). הניח אם ואחות.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי